יום רביעי, 11 ביוני 2014

פוטרת כמנהל... עכשיו אתה מתחיל בנטוורקינג?!

לא!! בבקשה, רק לא זה! אני יכול כבר לראות את זה ולשמוע את זה. כואב הלב.

כואב הלב לראות את החבר'ה המצוינים האלה, שכל חייהם הולכים ממקום מוצלח ביותר למשנהו, תמיד משרים אוירה של מצליחנות כזאת ופתאום... אי-שם בגיל ה 40+, בטוח כבר ב 50+, הם מוצאים את עצמם----בחוץ! פיטורין, "התפוטרין", צמצומים, סטארט-אפ שלא עשה סטארט, וכל שאר הירקות- מה שיש במשותף, שהם שם והוא (היא) ....לבד, לבד...

אז מתחיל הקטע שקשה לי אותו. זה הקטע שבו המנהל שלנו הנחמד, עם קורות החיים הבאמת מרשימים אומר לעצמו, וגם לאחרים (וגם לי) ,"עכשיו אני צריך לעשות נטוורקינג וצריך לשלוח את קורות החיים לכל מיני אנשים.... אבל למי?" זאת בדיוק הבעייה- אין לו מספיק למי!!

שנים רבות לימדו והכשירו את המנהל המלח-הארץ שלנו להיות שם במאה אחוז עבור המשימה, הצוות, הארגון, הפרויקט, הוא תמיד היה שם, והיה והיה, עד שעות המאוחרות של הערב, גם בלילות בלאפטופ וגם בסופי שבוע. 
זמן לא היה לו, ואם כבר היה לו אז קודם-כל המשפחה ואז הספורט ואז...לא היה אז, כי לא נשאר זמן.

זה הזמן שהוא באמת היה צריך לדאוג כל הזמן בשוטף, לשמר את הקשרים, לעשות בשביל אחרים, לא להזניח את הכל "למען המולדת" כי אין לנו עסק עם "מולדת" אלא עם ארגונים קפיטליסטים שבשורה התחתונה אתה לא נמצא. 
שם נמצאים שיקולים אחרים לגמרי, השיקולים אינם אנושיים והם בוודאי לא אישיים נגדך. אתה צריך ללמוד לדאוג לעצמך.

ועכשיו? מה נגיד שמאוחר מדי? לסגור את האורווה אחרי שהסוסים  כבר ברחו?
אולי, אבל... לא, לא מאוחר מדי רק קשה הרבה יותר כי  את רשת נטוורקינג לא בונים יום אחרי שפיטרו אותך, זה לא עובד ככה, יקירי.. אומנות הנטוורקינג זאת כלי חובה לכל אדם מקצועי, ומנהלים בארגונים הם אנשים מקצועיים. 
בונים קשרים דרך הדדיות, דרך בניית קשר חברי ודו-סטרי על ציר של שנים רבות במשך החיים. אף אחד לא רוצה לשמוע שפתאום נזכרת בו עכשיו כשאתה בחוץ, איפה היית כל השנים האלה?
האמת? האמת היא שלא היית, כי היית עמוק בעבודה שלך, במשימה שלך, מיקדת ומיקדת ולא כל-כך ראית שיש גם עוד עולם בחוץ.
אלה החדשות הרעות, וכעת לחדשות הטובות... כל יום הוא הזדמנות חדשה להתחיל בלתת ערך לאחרים, כל יום זאת הזדמנות לחדש קשר שיהיה דו-סטרי, כל יום יש אפשרות לחזור לכלל בחיים שאנשים עוזרים לאנשים ובכך נבנית רשת גומלין של רצון טוב. 
גם אתה יכול להצטרף.
רק אל תשכח אותנו ברגע שתתברג למקום הבא. 
סובב סובב מסתובב הגלגל. 
הוא גם הגלגל שלך...

תגובה 1:

  1. מצויין. וחשוב להבהיר ש networking זה לא על חשבון עבודה, זה חלק מהעבודה. ממילא אנחנו עושים אותו בעבודה וכמנהלים הרשת שלנו משרתת את הארגון שלנו ועוזרת לנו לפתור בעיות. ממילא היכולת שלנו לצמוח תלויה בכך שנדבר עם אנשים שאינם במעגל המיידי היום יומי שלנו. ולכן networking, גם בתוך הארגון וגם מחוצה לו, הוא חלק מעבודה, צמיחה וקריירה. בהצלחה.

    השבמחק