יום ראשון, 16 בדצמבר 2012

אימון זה הרבה פעמים לדעת מהו הצעד הראשון!


לאחרונה חוויתי מספר שיחות אימון מהסוג הבא: אדם מגיע אלי עם "ים של רצונות": רוצה גם לעזוב את העבודה הלא מתגמלת או הגורמת למתחים רבים וחוסר סיפוק, רוצה למצוא משהו אחר מהר, רוצה שההכנסה לא תיפגע, שיצליח ללכת לאור החלום, שבת- הזוג תתמוך (וגם החמה!), רוצה שהכל יהיה מהר, אין מספיק כסף "לתהליך ארוך" ואין זמן להתעסק בכל זה כי העבודה תופסת כל דקה של זמן....

רבותי, כאן כמאמן אני רואה שיחסית קל ומרגש לתת ערך מיידי לאדם שהלחץ נודף ממנו לכל עבר.
אלה מצבים שקורים לנו הרבה בחיים, ביסודם יושב הפחד מהלא ידוע, הפחד מהשינוי, הפחד מלוותר (שהוא פחד מאוד נפוץ!), הרצון לרצות קולות מבחוץ כאשר הקול מבפנים לא מספיק חזק. נדמה לי שבימנו אנו כשהמידע הוא כל-כך רב, מיידי ותובעני, קל מאוד ליפול לבור הזה.

כמאמן, יש לי קודם-כל הזכות להקשיב. לשקף, לשאול, להעלות רעיון חדש, להתחבר...אבל העיקר?
להבין, בלי שיפוטיות, באהבה אך גם בעוצמה. אישית אני מאוד מתחבר למצבים כאלה, אולי בגלל שאני מזהה את עצמי בהם לא פעם ולא פעמיים בעבר?...
זאת זכות גדולה להיות שם עבור "הצעד הראשון", כי שלוקחים אותו במסגרת של ליווי אימוני, השמיים הם הגבול!
וזה, לדעתי מה שנקרא "להיות כל מי שאתה יכול להיות!". 
הלוואי שכולם היו באים לאימון כדי לקחת את הצעד הראשון לשינוי עתידם.

“What saves a man is to take a step. Then another step.” ― Antoine de Saint-Exupéry

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה